Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


Eseménynaptár

03_Fanpop.jpg

A Human Hungary konferenciára készülve óhatatlanul eszembe jutott a Rapülők slágerének egyik sora. No meg az, hogy mindig nagyon izgalmasak az első reakciók az eljövendő konferenciánk témájával kapcsolatban. Ezekből már lehet érezni a siker ízét, vagy azt, hogy a témát kicsit „munkásabb” lesz megértetni a potenciális célcsoporttal.

Most is „teszteltem” a cégvezéreket, HR-igazgatókat, no meg a kollégáimat is, mit szólnak ahhoz, hogy az idolizmust állítjuk a konferencia központi témájául. Abban többnyire teljes volt az egyetértés, hogy idolok kelle(né)nek a céges közegben. Mert mindig előszeretettel követünk ikonokat, példaképeket, netán vezéreket. Az már vérmérséklet kérdése, hogy bálványozzuk-e őket vagy rajongunk-e értük – netán egyszerűen csak a hatásuk alá kerülünk. Tény, hogy szeretünk karizmatikus emberek környezetében lenni. Akár magánemberként, akár az üzleti életben.

Rögtönzött mini közvélemény-kutatásom másik eredménye, hogy a jelenség, az idolizmus megfogalmazásától többen kicsit idegenkednek. Mivel csak barokkos körmondatokkal lehet leírni mindazt, hogy az üzleti életben is szükség van idolokra, akik bizony többnyire nem maguktól teremnek, hanem nagyon is tudatos munkával válnak idolokká, s az idollá váláshoz szükséges módszereket, technikákat szép sorban meg kell ismerniük, magunkévá kell tenniük, hogy aztán tudják mindezt alkalmazni is... Nos, ezt a szép bővített mondatot lehet helyettesíteni egyetlen szóval: idolizmus.

Eddig azt hangoztatták sokan, hogy ez egy szubjektív jelenség, ezért nem kell rá túl sok energiát pazarolni. De az elmúlt öt-hat évben cégek sikerei, bukásai egyértelműen, bizonyíthatóan történtek idolok jelenléte vagy hiánya miatt. Ma meg már konkrétan mérni is lehet, hogy kiben, milyen mértékben van meg az idol faktor. Szóval ez már objektív, és meg kéne barátkozni ezzel a kifejezéssel, meg egy hozzá kapcsolódó másik kifejezéssel is: nevezetesen az idolizmus-menedzsmenttel. Mert valljuk be, nem minden vezető példakép, s nagyon kemény lehet úgy irányítani egy csapatot, ha nem néznek fel az emberre. Nekem is volt olyan főnököm, aki szakmailag nem volt egy ász, s nem meglepő módon emberi mivoltában sem tudtam tisztelni. De szerencsére a többi vezetőmet imádtam, elismertem, szerettem – már a közelükben lenni is. Ők még abba a generációba tartoztak, akik maguktól lettek példaképek. De a mostani generációnál nem elég az a „pár szál” idol, ami magától terem. Nekik axióma, hogy legyen egy idol a cégnél, akit követhetnek. És ha ilyet nem találnak, rögvest tovább is állnak. Így hát nem megúszható, hogy egyrészt felkutassuk, ki válhat egyáltalán idollá, másrészt őt valóban fel is építsük idollá.

Azt tudom, hogy nekem kik voltak az idoljaim. És azt is tudom, hogy az évek alatt mind ők, mind én sokat változtunk, s ahogy figyel(t)em pályájuk alakulását, rá kellett döbbennem, hogy közülük van olyan, akivel nem egyforma sebességgel és nem ugyanabba az irányba változtunk, jelen mivoltában pedig már biztosan nem tartanám példaképemnek. Azt is tudom, hogy voltak/vannak olyanok a környezetemben, akik engem tartanak példaképüknek, és csak azt kívánom magamnak, hogy évek múltán is felvállalhassanak engem.

Rovatok

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2053 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Somkutas Norbert

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4910 cég szerepel adatbázisunkban.

A legkeresettebb cégek: