Trendfigyelő

26_mini_crm.jpg
Forrás: ITB
Hatékonyabb értékesítésre kapcsolva

Digitális ablak az építőiparban

A technológia rohamos fejlődése előmozdította a KKV-k modernizációját is. Néhány évvel ezelőtt még komoly fejtörést okozott az építőiparban a munkafolyamatok átláthatósága és kezelhetősége azoknak a magyar építőipari vállalkozásoknak, akik nyílászárók, árnyékolástechnika, szolár rendszerek és légkondicionálók értékesítésével foglalkoznak. Mára azonban felismerték a változtatások szükségességét, és az IT-megoldások irányába fordultak.

Számos vállalatnál fordul elő, hogy az értékesítési folyamaton – megkeresés feldolgozása, helyszíni felmérés, ajánlatküldés, szerződéskötés és beszerelés – több kolléga dolgozik egyszerre, akár különböző helyszíneken is, ami könnyen vezethet teljes káoszhoz, hiszen nem tudják pontosan, hogy ki és mit beszélt meg az ügyféllel, illetve kinek, mikor, mi a feladata. Előfordul, hogy félúton elmaradnak, összekeverednek az információk, a munkatársak pedig feltartják egymást a munkában. Ezenfelül a kiküldött ajánlatokat sem követik nyomon, rengeteg potenciális ügyfelet veszítve így el.

Akik javítani akarnak cégük eredményességén, ott a cél az, hogy tervezhető, látható és könnyen, egyszerűen nyomon követhető legyen az értékesítési folyamat a vezetőknek és a kollégáknak egyaránt. Például annak érdekében, hogy ügyféllé konvertálják egy rendezvényen az érdeklődőket. Vagy a beszerelés utáni szolgáltatásokat – szerviz, karbantartás, hibabejelentés, garanciális megkeresés – pontosan nyomon tudják követni, és tisztában legyenek azzal, hogy a felmerülő problémákat ki, mikor és hogyan oldja meg.

Az építőipari KKV-k többsége a magyar piacvezető, Deutsche Telekom- és MagyarBrands-díjas MiniCRM-et választotta (71 százalék piaci részesedés a CRM-et használó kisvállalatok körében a MicraMR áprilisi piackutatása szerint) annak egyszerű használhatósága, azonnali megtérülése, biztonságossága, testre szabhatósága és magyar nyelvű háttértámogatása miatt. Úgy tekintenek a megoldásra, mint cégük digitális ablakára, amely lehetőségek tárházát nyitja meg az ügyfelek hatékonyabb kezeléséhez.

A rendszerben integrálhatóak az értékesítési, marketing, ügyfélszolgálati tevékenységek, melyek egymásra épülő folyamatát automatizmusok segítségével optimalizálják. „Az érdeklődők az űrlapokon keresztül közvetlenül a MiniCRM-rendszerbe kerülnek, a felelős és a megfelelő teendő hozzárendelésével, így minden munkatárs tudja, hogy kivel, mikor, milyen feladata van, és egyúttal az egész értékesítési folyamat nyomon követhető. A sablonok segítségével igényes, mutatós és egyedi árajánlatokat, személyre szóló hírleveleket tudunk készíteni, amit beállítások segítségével automatikusan tudunk küldeni a megfelelő célközönségnek. A teendő-kezeléssel kapcsolatos funkciók jelentősen mértékben növelték a napi munka hatékonyságát. Különösen hasznosnak tartom a szűrőket, amelyekkel a saját igényeimnek megfelelően kereshetek rá az adatokra” – mesélt gyakorlati tapasztalatairól Vámos Katalin, a Téglárium munkatársa.

Kérjen cégre szabott tanácsadást a www.minicrm.hu/lp/konzultacio weboldalon!