Az erős IT-gyökerekkel rendelkező Brightdea Soutions négy területet fed le a tanácsadás, a biztonsági megoldások, az üzemeltetés és a digitális stratégia négyesfogatával. Utóbbi, a digitális stratégia került reflektorfénybe az elmúlt években, ami a digitális transzformáció számlájára írható.
„Azt tapasztaljuk, hogy bármilyen változás történik a szervezet életében, az szoros összefüggést mutat a HR-rel, a felsővezetéssel és az IT-vel is”, árulta el Horváth Tamás, a Brightdea Solutions alapítója. Tehát egyszerre három területet kell már menedzselni.
„Azért foglalkozunk kiemelten a digitális stratégiával, mert azt látjuk, hogy sok cégnél akadályba ütközik annak kialakítása és végrehajtása. Arra igyekszünk rámutatni, hogy hol van az a pont, ahol elmaradó üzleti haszon keletkezik a cégnél, amelyet az üzletfolytonosságra és innovációra tudna költeni. Rámutatunk azokra a területekre, amelyeknek »elmaradása van haszon tekintetében«, gazdasági mutatókat rendelünk hozzá, és láttatjuk, mekkora az az összeg, amennyit nem tudott megtermelni. Egyébként az IT-biztonsági fejlesztések hatását és eredményeit is fel tudjuk vázolni. A digitális stratégia a digitális kultúra megjelenését és a nagy fokú rugalmasságot tudja biztosítani a cég számára, ezért is annyira jelentős”, mondta el Horváth Tamás. „Illetve versenyelőny, ami a régi módszertanok kergető, követő magatartását leváltja”, egészítette ki.
Ami a cég unikális mivoltát illeti, sem a hazai, sem a szűk nemzetközi piacon nincs hasonló tanácsadó cég, amely ezt a három területet, azaz az IT-t, a szervezeti működést és a felsővezetői döntéshozatalt egyszerre képes támogatni, és digitális stratégiát nyújtani. Szintén unikálisfaktor-növelő tényező, hogy noha hat különböző iparág-specifikus tevékenységet nyújtanak, ezeket a core területeket mind belső erőforrásból fedezik, ami a rugalmasság és változás lekövetésének gyorsaságában plusz előny.
Sok magyar vezető a működési hatékonyság javítása és az innováció érdekében tervez változtatásokat. Ehhez hatásvizsgálatra és folyamatelemzésre is szükség van. Ahogy a mindenkit érintő válsághelyzet is bizonyította, olyan innovatív üzleti és stratégiai döntéseket kell rövid idő alatt meghozni, amelyekkel képessé válik a vállalat arra, hogy kiszámíthatóvá tegye saját üzletfolytonosságát. Egy vállalat életében a legjobb üzleti és stratégiai döntések meghozatala csak objektív adatokon keresztül – az üzleti folyamatok átfogó és alapos ismeretében – tud értéket teremteni.
„Az a célunk, hogy olyan, teljes körű digitális szolgáltatást nyújtsunk, ahol a partnerek a digitalizációs stratégiájuk kialakításakor már bízhatnak a vállalatuknál keletkező adatok objektivitásában, amelyek így a döntéseiken keresztül már az üzlet jövőjét képesek befolyásolni”, zárta gondolatait Horváth Tamás.