Üzleti internet
Kutatási rovatunk új évfolyamában a Magyar Infokommunikációs Jelentés legfrissebb kutatási eredményeibe nyújtunk bepillantást a BellResearch szakértői elemzésével. Nagyítónk alá elsőként az üzleti internetpiac kerül.
Kutatási rovatunk új évfolyamában a Magyar Infokommunikációs Jelentés legfrissebb kutatási eredményeibe nyújtunk bepillantást a BellResearch szakértői elemzésével. Nagyítónk alá elsőként az üzleti internetpiac kerül.
Cikksorozatunk új évfolyamában a Jelentés legfrissebb, 2015-ös eredményeibe adnak bepillantást a kutatócég szakemberei, bemutatva az infokommunikáció egy-egy részpiacának aktuális helyzetét és főbb trendjeit. Bízunk benne, hogy e betekintő elemzések nemcsak érdekes és hasznos olvasmányt jelentenek, hanem -- egyfajta szemléletformálásként -- olvasóink figyelmét is a kutatás stratégiai alkalmazására irányítják, és kedvet csinálnak a részletes eredmények megismeréséhez is.
ICT-report
|
---|
Téma: Üzleti internetpiac Tartalom: internetpenetráció, előfizetések, vezetékes és mobilinternet; bérelt vonal, dsl, kábelnet, technológiai megoszlás; piacméret és -szerkezet, szolgáltatói ügyfélkapcsolatok, részesedések; árérzékenység; ellátottság és állomány, változások, trendek, folyamatok, szakértői előrejelzések. Információk: www.ictreport.hu |
Elsőként a hazai üzleti szegmens internet-hozzáférési piacát vesszük górcső alá. A Jelentés adatai szerint a 10 fő feletti cégek és az intézmények behálózottsága több mint fél évtizede teljes körűnek tekinthető; az üzleti szegmensben az egyedüli kivételt a mikrovállalatok jelentik. Az 1–9 fős cégek hátránya jelentős: közülük minden hatodik nem használja az internetet üzletmenete támogatására. „A lemaradás mértéke önmagában kevésbé jelentene problémát, hiszen öt éve a kisvállalatok is behozták az 50 fő feletti cégeket. Aggasztóbb viszont, hogy a mikrovállalkozások hátránya az elmúlt években alig csökkent, a korábban sem gyors felzárkózás mára szinte megállt”, világít rá Jakab Áron, a BellResearch igazgatója.
Az alacsony affinitás mögött legtöbb esetben az igény hiánya áll. Előre tekintve a demográfiai hatás, a szolgáltatók proaktív értékesítése, valamint a közeljövő szélessávú beruházásai a Digitális Nemzet Fejlesztési Program keretében serkenthetik a mikrovállalati penetráció növekedését, emellett a közvetlen üzleti előfizetések arányának növelése rejt potenciált a szolgáltatók számára ebben a szegmensben, ahonnan a bevételek mintegy kétötöde származik.
A piac technológiai szerkezetét tekintve a dsl súlya a legnagyobb. Az elmúlt évek folytatódó szerkezetváltása, a kábelnet/fttx felé történő migráció és a nagy képernyős (mobilnet-modemes, illetve -kártyás) mobilinternet térhódítása jelentősen csökkentette a dsl részesedését, azonban az üzleti internetpiac szolgáltatói bevételeinek több mint harmada továbbra is itt keletkezik.